Waar het vroeger nog een taboe was om alcoholvrij bier te drinken, is het nu niet meer weg te denken uit ons leven. Niemand kijkt ervan op wanneer iemand dit bestelt en ook de verkoopcijfers laten dat zien. Uit onderzoek blijkt namelijk dat de verkoop van alcoholvrij bier hard is gestegen. Maar liefst zeven procent meer werd er verkocht, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Ook de algemene verkoop van bier is gegroeid.
Verkoop bier
Volgens cijfers van IRI blijkt dat de totale verkoop van bier met twee procent is gestegen. Voornaamste reden hiervoor is het alcoholvrije bier dat in de lift ziet. Met een stijging van zeven procent kun je met recht zeggen dat het definitief een vaste speler in de biermarkt is geworden. Mede door de introductie van ‘Heineken 0.0’ en de promotie daarvan heeft het aan populariteit gewonnen.
En met zulke winnaars zijn er natuurlijk ook verliezers. In dit geval is dat het frisse – of beter gezegd, Radler – bier. Daarvan werd anderhalf miljoen liter minder verkocht. Een daling van ongeveer 11,5 procent!
Tot slot is er ook nog het speciaalbier dat een opmars maakt. Dat steeg met vier procent. Een teken dat alle bierconnaisseurs (en diegenen in wording) zich steeds meer laten zien.
Vrijmibo
Hoewel het nog een paar dagen duurt tot de vrijmibo is, is dit reden genoeg om er straks eentje open te trekken en op dit feestelijke nieuws te proosten. Want laten we eerlijk zijn: wie is nou tegen meer bier? Niemand toch?
Heeft dit bericht jouw leven verrijkt en kun je niet wachten om het met je vrienden te delen? Gebruik dan snel één van de deelknoppen hieronder!
One comment
Comments are closed.