Een heerlijke en heldere opsteker voor Heineken. Het bekendste biermerk uit Nederland zag de verkoop van haar bier met 2.6% stijgen. Een flinke marge! Reden hiervoor is de invoering van nieuwe producten als ‘Heineken 0.0′. In regio’s als Azië was flink meer animo voor het Heineken-pils, maar ook in Europa wilden consumenten niks anders.
De groei laat zich ook goed zien in de omzet en de winst. Beiden stegen behoorlijk. De omzet ging van 10,1 miljard euro in begin 2016 naar 10,5 miljard euro nu. Ook de winst leed er niet onder, die staat nu op het magische bedrag van 1 miljard euro. Dat is 10,5 procent meer dan dezelfde periode vorig jaar.
Meer bier in Nederland
De stijging bij Heineken sluit mooi aan op die van het hele land. Enkele weken geleden werd bekend gemaakt dat de algemene verkoop van bier in Nederland ook al in de lift zat. Toen werd naar buiten gebracht dat er in de eerste helft van 2017 twee procent meer werd verkocht dan dezelfde periode vorig jaar. Grootste oorzaak was, ook daar, de verkoop van alcoholvrij bier. Ook de verkoop van speciaalbier steeg explosief.
Bron: NOS
Heeft dit bericht jouw leven verrijkt en kun je niet wachten om het met je vrienden te delen? Gebruik dan snel één van de deelknoppen hieronder!