Het is niet alleen een handig apparaat, maar ook een prestigestrijd op de werkvloer: het type telefoon dat je hebt. Ga je voor Android of iOS? Wordt het een iPhone, Samsung, Huawei of misschien wel HTC? Stuk voor stuk zijn het goede telefoons, maar daar win je als werknemer de oorlog niet mee. Een bedrijfstelefoon draait niet altijd meer om functionaliteit en veiligheid, belangrijker is het merk en of je de meest recente versie hebt. En wie is daar verantwoordelijk voor? Steve Jobs. Met het uitbrengen van de iPhone, vandaag precies tien jaar geleden, is die trend gezet. En zo werd de ultieme bedrijfstelefoon geboren.
Nokia en Blackberry
Voordat de iPhone in 2007 zijn intrede in de wereld maakte, waren er twee merken die op kantoor de klok sloegen: Nokia en Blackberry. Een Finse en een Canadese grootmacht bepaalden wat wij allemaal deden. Het was een wereld waarin een goede telefoon draaide om degelijkheid en een goede beveiliging. En waar kon je dan beter zijn dan bij een telefoon die met gemak enkele jaren meekon (Nokia) en een apparaat waarmee je kon pingen, de veiligste manier van online communiceren (Blackberry). Ze maakten allebei de dienst uit in de mobiele markt, maar na de inmiddels legendarische toespraak van Apple-topman Steve Jobs kwam daar definitief verandering in.
Wat maakt iPhone zo goed?
Na dit memorabele moment ging het hard met de iPhone. Het veroverde in no-time de markt en iedereen wilde er één hebben. En vandaag de dag is het nog altijd niet uit ons leven weg te denken. Maar waarom zijn ze toch zo populair? Wat maakt de iPhone tot wat ‘ie is? Je kunt er nooit helemaal je vinger achter leggen, maar deze drie punten zullen het duidelijker maken.
Innovatief
Wie had er tien jaar geleden ooit van apps gehoord? Bestonden ze toen überhaupt? Iedereen stond versteld van wat er allemaal opeens mogelijk was. Het maakte Apple in één klap dé trendsetter op technologisch vlak. En naast apps was er ook opeens plek voor veel muziek op je telefoon en beschikte je over een sublieme camera. Het kon allemaal niet op, de bomen reikten tot aan de hemel.
Stijlvol
Weg met de lompe koelkasten, hallo stijlvolle smartphones. Een tijdperk van robuuste apparaten en uitklapbare toestellen werd door de iPhone definitief afgesloten. Licht, dun en helder werd de nieuwe trend. Het was toen meer dan opmerkelijk dat er zoveel technologie in zo’n smal toestel paste. En dan ook nog met zoveel klasse! Het was ongekend.
Eenvoud
Waar iedereen in het begin werd afgeschrikt door alle nieuwe mogelijkheden, was er één smartphone die dit inzichtelijk een eenvoudig maakte, en drie keer raden wie dat deed? Juist. Simpel navigeren door alle schermen en met één druk op knop voor je hebben wat je maar wilde. Toentertijd was het uniek, nu is het de norm. Maar die eenvoud zorgde ervoor dat Apple vooruitstrevend was en vandaag de dag nog altijd de ultieme bedrijfstelefoon is.
Heeft dit bericht jouw leven verrijkt en kun je niet wachten om het met je vrienden te delen? Gebruik dan snel één van de deelknoppen hieronder!
3 comments
Comments are closed.