Starbucks mag dan wel bekend staan om zijn aantrekkingskracht op hipsters met baarden, apple-producten en knotjes in hun haar, maar dat betekent niet dat er lacherig over de koffieketen mag worden gedaan. Het Amerikaanse bedrijf is één van de grootste ondernemingen ter wereld en heeft in vrijwel ieder Europees, Zuid-Amerikaans en Aziatisch land een aantal vestigingen. O ja, en ze schenken uitstekende koffie. Om te laten zien hoe groot Starbucks wel niet is, hebben ze onlangs in Shanghai hun nieuwste én grootste keten geopend.
De Starbucks Roastery van de Chinese havenstad – een speciale plek die groter is dan hun normale koffieketens – beschikt over bonen van meer van dertig verschillende landen, waaronder de Chinese provincie Yunnan. Daarnaast is er sprake van een bar van bijna 27 meter lang, is het plafond gemaakt van 10.000 handgemaakte, houten tegels en kunnen bezoekers zelfs gebruik maken van Augmented Reality. Hiermee kunnen klanten via hun smartphone extra informatie krijgen en ook ‘virtuele onderscheidingen’ vergaren. Maar bovenal kun je er koffie bestellen.
Naast de Starbucks Roastery zijn er nog meer dergelijke winkels in de wereld. Milaan had er al één en binnenkort kan New York er ook één verwelkomen. Chicago en Tokyo moeten nog even wachten tot 2019.
Bron: Hypebeast
Heeft dit bericht jouw leven verrijkt en kun je niet wachten om het met je vrienden te delen? Gebruik dan snel één van de deelknoppen hieronder!